Betalingsregeling

Problemen met je huur betalen?
Lukt het je niet om de huur op tijd te betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
We kunnen bijvoorbeeld een betalingsregeling met je afsluiten. Dan kun je de achterstand in maandelijkse termijnen bij ons aflossen. Ook kunnen we je in contact brengen met een schuldhulpverleningsorganisatie.

Voorwaarden betalingsregeling
Je kunt een betalingsregeling afsluiten als je aan onderstaande voorwaarden voldoet:

  • de achterstand is niet hoger dan 2 maanden huur.

  • je kunt in maximaal twaalf termijnen je achterstand betalen

  • het maandbedrag is minimaal € 50,-

  • De betalingsachterstand mag niet verder oplopen. Naast het (termijn)bedrag betaal je de maandelijkse huur op tijd. Dit betekent dat ook dit bedrag op de 1e van de maand op onze rekening staat. De betaalwijze is gelijk aan de betaalwijze van je huur

  • Zolang de betalingsregeling loopt, kun je geen uitstel van betaling aanvragen.

  • Je betaalt het termijnbedrag van de betalingsregeling voor de 1e van de maand.

    Betaal je te laat of niet? Dan vervalt de betalingsregeling en wordt een deurwaarder ingeschakeld. De deurwaarder incasseert in opdracht van Alwel de achterstand.

Betalingsproblemen door de maatregelen tegen het coronavirus?

Het kan zijn dat je niet aan (alle) bovengenoemde voorwaarden voldoet, maar dat je in financiële problemen komt door de maatregelen tegen corona.

Maak je je zorgen of je de huur nog kunt betalen door de coronacrisis? Of lukt dat niet meer? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 255 2000. Samen zoeken we naar een oplossing.